גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

איזה מטוס הכי מתאים לניסויי טיסה?

המונח טיסות ניסוי נשמע ברור למדי, אך למעשה הוא מייצג שדה פעולה רחב ביותר. ניסויים אוויריים יכולים להתבצע עבור מגוון גדול של מטרות, לבחינת מערכות מסוגים שונים, בשילוב צוותים בגדלים שונים ובעלי מיומנויות שונות ועל גבי סוגים רבים של כלי תעופה. לגבי כלי התעופה המשמשים לטיסות ניסוי, הבחירה גדולה במיוחד, וחשוב להשתמש בכלי הטיס המתאים ביותר שיבטיח ניסוי מוצלח ויספק לכם את כל המידע הדרוש להמשך פיתוח המערכת שלכם.

כלי טיס לטיסות ניסוי – קלים או כבדים?

אחד הדברים הראשונים שיש לשקול בבחירת כלי טיס לביצוע ניסוי אווירי הוא משקל המערכת המוטסת. מערכות קלות אינן דורשות בדרך כלל מטוסים גדולים במיוחד, ויכולות להיות מותקנות על גבי מטוסים קלים וקטנים יותר, מה שמאפשר גמישות וזריזות גבוהות בזמן ביצוע הניסוי. תכונות אלו יכולות לשרת את צרכי הניסוי ושימוש במטוסים אלה מהווה הזדמנות לחיסכון משמעותי.

עם זאת, לעיתים המערכת אמנם קלה ובעלת מידות קטנות אך עדיין דורשת צוות גדול יחסית לשם הפעלתה או לצורך ביצוע הניסוי. במקרה כזה, יתכן שכלי טיס קטן לא יענה על כל צרכי הניסוי ויהיה צורך בבחירת מטוס כבד יותר למטרה זו.

להתיעצות או הזמנת טיסות ניסוי צרו איתנו קשר >

שינויים מבניים לשם טיסות ניסוי

ברוב המקרים ממדי ומשקל המערכת המוטסת הם לא השיקול היחיד בבחירת כלי הטיס לביצוע הניסוי האווירי. שיקול קריטי נוסף הוא האם התקנת המערכת דורשת שינוי מבני והתאמות בתצורת המטוס. כדי שהניסוי יוכל להתבצע, מערכות מוטסות רבות דורשות התקנה על גבי מתקני נשיאה ייעודיים, על גב המטוס או כשהן בולטות החוצה מתוך פתח בתחתית גוף המטוס. לכן לא כל כלי טיס יהיה מתאים לשמש כפלטרפורמה לביצוע ניסוי במערכות אלה. רק כלי תעופה שניתן להתקין עליהם מתקני נשיאה ייעודיים, שמותקן בהם פתח גחון ו/או מתקנים אחרים, יוכלו לשאת את המערכת ולבצע את הניסוי בהצלחה. כלי תעופה שעברו שינויים מבניים חייבים לעבור תהליך מחודש של אישור ורישוי להוכחת בטיחותם ואת הכושר האווירי שלהם.

חברות תעופה המתמחות בביצוע ניסויים אוויריים לרוב כבר מחזיקות בכלי טיס שעברו התאמות כגון אלו. כלי טיס אלה כבר עברו את תהליכי האישור והרישוי המחודשים וקיבלו תעודת כושר אווירי. הדבר יכול לחסוך זמן רב בהכנה לקראת טיסת הניסוי ולכן חברות תעופה אלו הן בחירה טובה אם הניסוי שלכם חייב להתבצע בהקדם האפשרי.

לטוס נמוך וגבוה

כפי שאתם כבר יודעים, כלי טיס באים במגוון צורות וגדלים. אך כדאי גם לדעת שלמטוסים שונים גבהי תעופה מקסימליים שונים. מערכות מוטסות מסויימות יכולות להיבדק בגובה נמוך, ולשם כך יספיק כלי טיס רגיל. ניסויים אחרים עשויים להצריך מיפוי או צילום בגובה רב, או איסוף מידע מסוג אחר שאפשרי רק מגובה מסויים ומעלה. במקרה כזה יהיה צורך במטוס מדוחס לשם ביצוע הניסוי. מטוס מדוחס יוצר לחץ אוויר משלו בתא הנוסעים ומאפשר לצוות ולמפעילי המערכת לנשום ולתפקד כרגיל גם בגבהים של 10,000 ק"מ ומעלה.

הנקודות שהעלנו במאמר זה הן רק כמה מן הגורמים הרבים שיש לשקול בבחירת כלי טיס לביצוע ניסוי אווירי למערכת שלכם. מכיוון שלא כולנו יכולים להיות מומחים בכל תחום, מומלץ בחום להתייעץ עם חברה ותיקה ומנוסה כמו לייפאייר המתמחה בתחום הניסויים האוויריים ויכולה לספק לכם את כל המידע על כל אופציה ולהתאים לכם את הפלטפורמה המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

להתיעצות או הזמנת טיסות ניסוי צרו איתנו קשר >

ניסויי טיסות_20220622113046.213.jpg

יצירת קשר
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה