גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

טיסות כיול וטיסות מטרה

ענף טיסות הניסוי הינו רחב ומגוון. בתוך ענף טיסות הניסוי, מתקיימת מסגרת הפעלה לכלי טיס המיועדת לביצוע כיולי מכמים ומערכות מוטסות. מהות העניין הינו למעשה שימוש בכלי הטיס לרכישת נקודות ציון מוגדרות מראש, במקביל להקלטת הטיסה לטובת תיעוד פרמטרים שונים והשוואתם אל מול רכישת אותו מידע על ידי המערכת הייעודית (מוטסת או קרקעית). עצם ההשוואה בין הנתונים שנאספו על ידי המערכת לבין אלו אשר הוקלטו בטיסה, מאפשרת לכייל ולתקן סטיות "הסתכלות" של אותה מערכת הנדרשת לכיול.

טיסות כיול למערכות מוטסות

מערכות מוטסות רבות, מקיימות יכולת פעולה עצמאית בהפעלה תחת תכנון מקדים של פרופיל טיסה מסוים. הבסיס לעצמאות פעולת מערכות אלו, טמון בהתממשקות שלהן עם נקודת עיגון קרקעית כאשר נקודת הציון בה היא נמצאת, אותנטית ויושבת ברשת הקואורדינטות העולמית. לדוגמא: מערכת מיפוי אווירי אשר תכנון קווי הצילום שהוגדרו לה, לרוב תידרש לביצוע קו צולב מקדים המוגדר כקו ביצוע לטובת כיול(קליברציה). אותו קו צולב, יתוכנן על פי מטרה פיזית בשטח אשר נקודות הציון של אותה מטרה ידועים ובדוקים(לרוב נמדדו במדידה קרקעית מקצועית). לאחר ביצוע קו הטיסה הצולב, מערכת המיפוי האווירי, בוחנת את מיקום הקו על פי נקודות הציון שהוגדרו, וכך מקבלת ואלידיזציה למיקום היחסי של שאר קווי הטיסה המיועדים להתבצע. מערכות שכאלו, ניתן לבצע בהן כיול לפני תחילת ביצע הקווים או בסיום שלהן, כמו כן עדיף לבחור נקודת ציון לביצוע הקליברציה אשר קרוב באופן יחסי לאזור העבודה הנדרש לשאר הקווים. זאת על מנת להימנע מטעות בכיול היכולה לנבוע מסטייה קטנה אך מתרחבת ככל שמתרחקים מאזור העבודה המתוכנן.

טיסות כיול למערכות קרקעיות

מערכות קרקעיות רבות אשר מיועדות ליירט, לתצפת, לעקוב או לקלוט עצמים הנעים במרחב האווירי, נדרשות לכיול תדיר על מנת לאפיין בצורה מהימנה את המיקום של אותו עצם אווירי. הדרך הטובה ביותר לכייל מערכת שכזאת, הינה ביצוע טיסת כיול שבה מתבצע פרופיל הטסה מוגדר מראש והעובר בין נקודות ציון שהוגדרו מראש. במקביל מתבצעת הקלטה של הטיסה על ידי מקליט הנמצא על גבי כלי הטיס. הקלטה שכזאת מכילה מספר פרמטרים כגון, זמן, מהירות, גובה, תאוצה, מיקום אבסולוטי, מיקום יחסי ועוד. לרוב, מתקיים קשר אוויר קרקע רציף בין המערכת הקרקעית לבין כלי הטיס, מהות תקשורת זו הינה להכווין את כלי הטיס לנקודות ספציפיות בזמן אמת כדי לבחון את יכולות דיוק קליטת המערכת הקרקעית. בתוך תחום כיולי מערכות קרקעיות, יש מנעד רחב של דרישות ביצוע מכלי טיס מסוים, טיסות איטיות ונמוכות, מהירות וגבוהות, קווים ישרים ארוכים או קצרים, פרופיליי הטסה מעגליים ועוד רבים אחרים. לכל מערכת והמאפיינים שלה, יבחר כלי טיס מתאים על מנת לבצע את הכיול בצורה אידיאלית ואותנטית.IMG_9028_20190714180033.231.jpg

טיסות מטרה

טיסות מטרה הינן טיסות אשר מבצעות דימוי של יחידה אווירית הנעה במרחב למגוון תחומי עניין.

כיול, מכמים ואנטנות קרקעיות, כיול מערכות מוטסות מול כלי תעופה נוספים, בדיקות שמירת קשר וקליטה.

חברת לייפאייר מפעילה מערך סדור של שיגור טיסות מטרה עם מגוון רב של פלטפורמות המתאימות לכלל הלקוחות בשוק.

מטוסי JET לטיסות מהירות, מטוסי בוכנה חד מנועים ודו מנועים לטיסות איטיות, מסוקים וכלי תעופה נוספים להשלמת מתארי ההטסה הנדרשים ללקוח.

הפעלת כלי התעופה נעשית מכל שדה או מנחת חוקי בישראל.

מעבר לתיאום המבצעי אשר נדרש לעשותו על מנת לקיים טיסות מטרה, לייפאייר מעניקה ללקוחותיה סל שירותים הכולל מערכת הקלטת טיסה DGPS עם רמות דיוק גבוהות ורגישות נמוכה ביותר לשיבושי GPS, תקשורת קרקע אוויר בין צוותי הקרקע למטוס על ידי מערכות קשר VHF ניידות וקבועות. ומשיב מקום אזרחי אשר מאפשר הצגת מיקום המטוס בזמן אמת.

חברת לייפאייר תדאג להתאים את כלי התעופה הנכון עם הציוד הנכון לכל בקשה של הלקוח על מנת לאפשר ביצוע הפעילות ברמה הגבוהה ביותר

יצירת קשר
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה