גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

טיסות ניסוי עם חברה מנוסה - לייפאייר

חברת לייפאיר מחזיקה במערך שלם בתחום טיסות הניסוי הכולל צוות אוויר מיומן, צוותי קרקע ומבצעים, וכמובן מטוסי ניסוי עם יכולות נשיאה מגוונות. לקוחות החברה אשר מבקשים לקיים טיסה בתחום הניסוי, יקבלו מענה מקצועי ומיידי על מנת להגדיר את ציר הביצוע הרלוונטי להם. בשלב האפיון הראשוני, הלקוחות יוזמנו לבחון את צי מטוסי החברה ולפגוש את האנשים שמאחורי העשייה על מנת לקבל מענה לצורכיהם. בהמשך, תוגש ללקוח תכנית עבודה מוסדרת לביצוע אשר תתאים לצרכי הלקוח, לוחות הזמנים שלו והתקציב העומד לרשותו על מנת לעמוד במטרותיו.

מטוסי החברה מותאמים להתקנות מערכת מגוונות:

  • פייפר אצטק: החברה מחזיקה ומפעילה שלושה מטוסים מסוג פייפר אצטק בעלי חור גחון מרושיין לטובת התקנת מערכות מיפוי וחישה מרחוק היושבות בקבינת המטוס. מטוסים אלו שולטים בביצועי טסה עד גובה 15 אלף רגל ויודעים לשהות מעל 6 שעות באוויר
  • פייפר שאיין 3: החברה מחזיקה מטוס מסוג פייפר שאיין 3 מדוחס לטיסות ברום טיסה של עד 27 אלף רגל. למטוס זה קיימות נקודות קשות בחלק הגחון הקדמי ועליהן ניתן להתקין מערכות שונות בהליך מהיר. נקודות קשות אלו מחוברות ישירות לקורות המטוס ומאפשרות העמסת משקל גבוהה במיוחד על פי צורכי הלקוח. במקביל ניתן להציב מסדי עבודה בקבינת המטוס אשר הינה מרווחת וגדולה במיוחד.
  • כלי תעופה נוספים: החברה יודעת לאפיין, לתאם ולהפעיל כלי תעופה רבים נוספים על פי צרכי הלקוח לרבות מסוקים מסוג סייפן, סייפנית, אוגוסטה, רובינסון וסיקרוסקי, מטוסי ג'ט מסוג סייטשן 3 והוקר 800, מטוסים חד מנועיים מסוג סצנה 172, 182 ו208. 

קצת על טיסות ניסוי

ניסויי טיסה הוא ענף מבוסס בהנדסה אווירונאוטית העוסק באיסוף נתוני הפעלה וניתוח מאפיינים של כלי טיס ומערכות מוטסות.מטרת ביצוע טיסת הניסוי בדרך כלל נובעת מהצורך לבחון ולאשר יכולות הביצוע של המערכת הנבחנת בתצורת הטסה כחלק מרישוי מסחרי או כחלק ממחקר ופיתוח.מגוון רחב של ניסויי טיסה מבוצעים ע"י הסקטורים השונים בתעשיית התעופה  והטכנולוגיה. מפתחי מערכות חישה ותצפית, מכ"מים, מערכי אנטנות משדרות וקולטות ועוד.

החלוקה הטכנית בתחום טיסות הניסוי מתקיימת על ידי שני תחומים עיקריים:

  1. התקנות מערכות אשר לא חורגות ממעטפת המטוס (מסגרתו החיצונית של המטוס כפי שיוצרה במקור)
  2. התקנות אשר חורגות ממעטפת המטוס (מערכות אשר מותקנות בכל מקום על המטוס ובולטות ממעטפתו המקורית)

ניסויי טיסה כרוכים ברמות שונות של סיכון, שבד"כ גבוהות יותר מאשר במסגרות הפעלה תעופתיות אחרות ולכן מחייבים נקיטת שיטות ואמצעים מיוחדים. חברת לייפאיר מחזיקה במערך שלם בתחום טיסות הניסוי הכולל צוות אוויר מיומן, צוותי קרקע ומבצעים, וכמובן מטוסי ניסוי עם יכולות נשיאה מגוונות. לקוחות החברה אשר מבקשים לקיים טיסה בתחום הניסוי, יקבלו מענה מקצועי ומיידי על מנת להגדיר את ציר הביצוע הרלוונטי להם. בשלב האפיון הראשוני, הלקוחות יוזמנו לבחון את צי מטוסי החברה ולפגוש את האנשים שמאחורי העשייה על מנת לקבל מענה לצורכיהם.בהמשך, תוגש ללקוח תכנית עבודה מוסדרת לביצוע אשר תתאים לצרכי הלקוח, לוחות הזמנים שלו והתקציב העומד לרשותו על מנת לעמוד במטרותיו

מערכות חישה מרחוק ומערכות מכ"ם להטסה

מערכות חישה מרחוק

חברות רבות בישראל ובעולם העוסקות בפיתוח מערכות חישה מרחוק נדרשות לבצע הטסה של מערכות אלו על גבי כלים מאוישים על מנת להוכיח יכולות ולהשלים תהליכי רישוי מסחרי. מערכות חישה מתחלקות לשתי סוגיים עיקריים – מערכות בעלי חיישן פסיבי, ומערכות בעלות חיישן אקטיבי. חיישן אקטיבי פולט קרינה לכיוון המטרה הנחקרת. בהמשך החיישן מזהה ומודד את הקרינה המשתקפת חזרה מהיעד. חיישנים פסיביים, לעומת זאת, מזהים אנרגיה טבעית (קרינה) הנפלטת או משתקפת על ידי האובייקט או הסצנה הנראית. אור השמש המשקף הוא המקור הנפוץ ביותר של קרינה הנמדדת על ידי חיישנים פסיביים.

חלק ניכר מתצורות ההתקנה הרצויות חורגות ממעטפת המטוס, ולכן דורשות הליך סדור של תכנון, ייצור, התקנה ורישוי על מנת להגיע לשלב הטיסה המבצעית.

חברת לייפאייר בעלת ניסיון רב בניהול, והובלה של תהליכיים אלו, ומעניקה ללקוחות שלה את כל הכלים להתחיל ולסיים את שלבי ההטסה של פיתוח המערכת.

מידע נוסף

פלטפורמות מוטסות למערכות מחקר ופיתוח ומערכות מסחריות

צרכים וצרכנים בתחום הטסת מערכות

תחום הטסת מערכות החישה מתחלק בעיקר לשני סוגי משמשים:

צרכני מיפוי גיאוגרפי: מפות גיאוגרפיות משמשות כבסיס לקבלת החלטות בתחומי חיים רבים כגון תכנון ובניה, ניהול מקרקעין, ניהול משאבי טבע, טיפול בתשתיות פיסיות גיאופוליטיקה ועוד. הצרכנים בשוק זה הם אלו הפעילים בתחומי חיים אלו כגון: מהנדסים ואדריכלים, מנהלי פרויקטים, בעלי ומנהלי קרקעות, משרדי ממשל ארציים ומקומיים, רשויות ממלכתיות ועוד.

צרכני התעשייה הבטחונית: מערכות חישה הנמצאות בשלב מחקר ופיתוח ומיועדות לתחום הבטחון וההגנה חייבות להיות מוטסות על גבי כלי טיס מאויש על מנת לקבל אישור מסחרי לאיכות המערכות. צרכנים ולקוחות רבים נדרשים להשתמש בכלי הטיס גם באופן קבוע על מנת להפעיל את מערכות החישה שלהם, ומעדיפים לא להשקיע ברכישת פלטפורמה אווירית הכרוכה בהוצאות רבות ודורשת כח אדם מקצועי ומיומן ביותר.

מידע נוסף
יצירת קשר
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה