גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

נקודות קשות בגוף המטוס לנשיאת מטענים ייעודיים חיצוניים )

התקנת מערכות חיצוניות על גבי כלי טיס

מטענים ייעודיים (מטע"דים) רבים נדרשים להתקנה בגוף ו\או בכנף כלי הטיס. זאת להבדיל ממערכות המתוקנות בתוך חלל כלי הטיס ולא חורגות מהמעטפת המקורית שלו. הצורך בהתקנה שכזאת נובע ממגוון סיבות. חלקן קשורות בסוג ובמבנה של כלי הטיס וחלקן קשורות בסוג ובמבנה של המטע"ד. כלי הטיס במבנה החיצוני שלו בנוי מחומרים קלים ואווירודינמיים שלא בהכרח מסוגלים לשאת עליהם משקלים נוספים. במקרים שכאלו, נדרש לבצע חיזוק מבני של גוף המטוס או בכנפיים, זאת על מנת שיתאפשר להעמיס על אותו מקטע מחוזק מטען חיצוני המיועד לשימוש טכנולוגי, מחקרי או חקלאי.

שימוש בנקודה קשה כתשתית להתקנת מערכות חיצוניות

להבדיל ממבנהו החיצוני של כלי הטיס, שלד כלי הטיס בנוי מחומרים חזקים יותר ובנויים בצורה הנדסית עם קורות וחוצצים המבטיחה חוזק מבני של כל כלי הטיס. "נקודה קשה" היא נקודה פיזית שניתן להוסיף בצורה הנדסית כחלק בלתי נפרד משלד כלי הטיס. כל נקודה קשה מאפשרת העמסה של משקל מסוים ובמגבלת שטח מסוימת.

 

IMG_9566_20190714205630.107.jpg

חלוקת עומסים בהתקנת נקודות קשות בכלי הטיס על פי תחנות

כל מקטע בכלי הטיס נקרא בשפה ההנדסית  "תחנה". לעיתים כשנדרש להתקין מטען ייעודי גדול וכבד, מתקינים מספר נקודות קשות בפריסה על פני כמה תחנות במטוס. כך ניתן לפזר את העומס הנוצר על מבנה כלי הטיס בצורה שלא תפגע בבטיחות הטיסה והמטען הייעודי המותקן עליו.

 פייפר שאיין 3 עם נקודות קשות בגחון

חברת לייפאייר מחזיקה מטוס מסוג שאיין 3 מדוחס בעל יכולת רום טיסה של 30.0 אלף רגל. המטוס מיועד לטיסות ניסוי ולהתקנת מערכות חישה ומטענים ייעודים רבים. היכולת להתקין ולשאת מערכות כבדות משקל ושטח מתאפשרות על ידי שימוש ב- 6 נקודות קשות הכשירות לנשיאה של מעל 200 קילוגרם. השילוב בין יכולות המטוס לביצוע ברום טיסה גבוה עם היכולת לשאת משקלים חיצוניים על גבי הנקודות הקשות בגחון, מאפשרים ללקוחות החברה לבצע התקנות וטיסות מורכבות אשר בדרך כלל לא מתאפשרות בתצורות טיסה אחרות.

מנשא פיילון (PYLON) להתקנה על נקודות קשות

פיילון (PYLON) הינו מתאם תעופתי לנשיאת מטענים ייעודים על גבי נקודות קשות המותקנות על גבי גוף כלי הטיס. הפיילון יכול לשמש לנשיאת מטענים ייעודים רבים הדורשים זוויות הסתכלות נקיות, מהירויות טיסה ורסטיליויות ורום טיסה גבוה ונמוך. השימוש בפיילון מאפשר בסיס קל יותר לרישוי מערכות שונות על המטוס. זאת מכיוון שהפיילון מוכר ומאושר כפלטפורמה הנדסית חזקה לנשיאת מטענים ייעודים במטוס זה.

אפיון הליך ההתקנה של מערכת חיצונית על גבי פיילון

על מנת להתקין מערכת חיצונית כל שהיא על גבי הפיילון של המטוס, נדרש לאפיין את תצורת ההתקנה הרצויה של המערכת ולתכנן מתאם ייעודי בין הפיילן למערכת אשר ישמור על חוזקה ההנדסי של תצורת התקנת המערכת. חברת לייפאייר מתמחה איפיון, תכנון, ייצור ורישוי של מערכות שונותו ומגוונות ושל מתאמים ייעודים לנשיאת מטענים חיצוניים על גבי הפיילון.

יצירת קשר
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה