גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

טיסות ניסוי למערכות מוטסות ב-2020

בעשור האחרון חלה עלייה חדה בשימוש במערכות טכנולוגיות מתקדמות כמעט בכל תחום, מערכות המספקות לנו מידע מדוייק ומפורט לגבי האקלים ומזג האוויר, מערכות הגנה ונשק, מערכות למיפוי ולסקירות גאוגרפיות, ועוד. במקביל, סקטורים שונים בתעשיות הטכנולוגיה והאווירונאוטיקה מבצעים יותר ויותר טיסות ניסוי של מערכות תצפיות וחישה מרחוק, מערכי אנטנות משדרות וקולטות, מערכות רדאר, וכד'. מגמה זו הולידה את הצורך בחברות תעופה המתמחות בביצוע ניסויי מבחן מוטסים למערכות מורכבות בשלבים שונים של פיתוחן. חברות אלו יכולות לארח את המערכות הנבחנות על גבי מטוסי ניסוי שעברו התאמה ושינויים ספציפיים לנשיאת והפעלת מערכות אלה. קראו אודות טיסות ניסוי חשובות למערכות מוטסות שבוצעו בשנת 2020:

ניסוי מערכת הגנה חדשה עבור צה"ל

המידע על פיתוחה בישראל של מערכת יירוט טילים מבוססת-לייזר הגיע לכותרות בכל העולם לאחרונה. לפני מספר שנים חשפה ישראל כי היא מפתחת מערכת כזאת כדי להגן על אזרחיה מפני מתקפות טילים, מערכת שתפעל לצידה של המערכת הקרקעית המוצלחת להגנה מפני טילים, כיפת ברזל. בינואר השנה ביצעה מחלקת המחקר והפיתוח של משרד הבטחון הישראלי טיסת ניסוי למערכת, שהוכיחה כי היא מסוגלת להתגבר על הפרעות אטמוספריות תוך שמירה על דיוק קרן הלייזר שלה דרכן. התוצאות המוצלחות של הניסוי האווירי גרם למפתחי המערכת להבין כי הם נמצאים על הדרך הנכונה להשגת מטרתם – מערכת מבצעית שיכולה ליירט טילים גם בתנאי אקלים ואטמוספירה לא נוחים.

להתיעצות או הזמנת טיסות ניסוי צרו איתנו קשר >

מדינות אחרות, כמו ארצות הברית למשל, ניסו בעבר לפתח מערכות הגנה מבוססות-לייזר, אך לא הצליחו למצוא פתרון לצורך בלייזר רב עוצמה דיו כדי לספק קרן יציבה וחזקה כנדרש. נוסו סוגים וטווחים שונים של לייזרים, רובם לייזרים כימיים. משרד הבטחון הישראלי דיווח כי המערכת שלו משתמשת בלייזר על בסיס חשמל ולא לייזר כימי. הדרך היחידה לבדוק האם בחירה זו תפעל היטב הייתה על ידי ביצוע טיסת ניסוי ובדיקת המערכת באוויר. זוהי דוגמא מן הזמן האחרון לאופן שבו טיסות ניסוי של מערכות הוא קריטי לפיתוחן, ולשיפור או אפילו הצלת חיים בעולם כולו.

טיסות ניסוי למערכות מוטסות_20220626123241.445.jpg

מטוסי ניסוי בחנו מערכת תקשורת חדשה בארה"ב

בחודש פברואר 2020, החברה האמריקאית GAAS (General Atomics Aeronautical Systems) בצעה ניסוי אווירי של מערכת תקשורת חדשה שמטרתה לאפשר ללוויינים לשלוח ולקבל מידע מהכתב"מ של החברה, MQ-9 ריפר. החברה דיווחה שהניסוי היה הפעם הראשונה שמערכת תקשורת כלשהי הצליחה ליצור קו תקשורת חלל-אוויר שאויבים אינם יכולים לפרוץ ולהשיג ממנו מידע מסווג. טיסת הניסוי אישרה את העובדה שהמערכת יכולה לספק לכתב"מ תקשורת רחבת-פס שתהיה בטוחה מנסיונות פריצה של גורמי אויב.

עד עתה, התקשורת היחידה עם לוויינים בחלל התאפשרה דרך מערכת הסאטקום המיושנת המבוססת גלי רדיו. סאטקום אינה יכולה להעביר כמות גדולה של מידע במהירות הנדרשת בימינו. המערכת החדשה, כשתתחיל לפעול, תוכל להתגבר על מכשול זה ולספק פי 300 כמות מידע מאשר הסאטקום מסוגלת להעביר באותו זמן.

טיסות ניסוי באמצעות מטוסי ניסוי מיוחדים דורשות צוותי תעופה מתמחים המנוסים בהטסת וניסוי מערכות נישאות. חברת לייפאייר מחזיקה בצי מטוסי ניסוי וצוותים בעלי ניסיון של אלפי שעות טיסה בתחום טיסות ניסוי.

להתיעצות או הזמנת טיסות ניסוי צרו איתנו קשר >

יצירת קשר
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה